En gungande julbordsbuffé



Jaa ni.. Jag vet inte vart jag ska börja.

Maten var god!

Årets första julbord är avklarat. Jag överlevde.

Haha, ojojoj. Det var roligt. Men hörrni. Byggbranschen? + Alkohol. Ja, ni kan ju gissa hur det gick.

Tur att jag tog åksjuketabletter mot illamående, för det var inte bara havet som gungade om vi säger så!


Tur att vi från vårt företag var städade iaf. Men vi var endast fem stycken...

Två busslass med drygt 60 pers från olika företag inom byggbranschen. Hungriga och festsugna.
Majoriteten var män över 40-sträcket. Som några timmar och några snapsar senare tyckte att de var hetast i hela världen.

Det var en typisk kryssning. Buffé. Snaps. Gungande steg. Tacky coverband. Barer. Buggande pensionärer.
Och det hela slutade med ett klassiskt busslass hem som luktade alkohol och en nerkissad busstoa.
En liter Koskenkorva, en platta öl och en flaska apple Sourz senare höll buss-chauffören på att tappa tålamodet på riktigt. De som lyckades raggla sig fram till honom för att fråga om han kunde stanna till på vägen och släppa av de släppte han av med glädje.


Det var skönt att komma hem till en nykter människa, en varm säng och ett stadigt golv.


Men detta var som sagt bara det första. Vi får se hur nästa går. Nästa vecka är det dags igen. Två stycken.

Det kan faktiskt bara bli bättre.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0