En snöig söndag






Men du vad det snöar! Det bara öser ner!

Jag blev på så glatt humör när jag vaknade och tittade ut genom fönstret i köket och såg en familj påpylsade ute i snön och hade snöbollskrig så jag och sambon pylsade på oss vi också och tog en långpromenad i det soliga snövädret. Eller sambon cyklade såklart, offroad!, medans jag gick och fnissade i halsduken åt honom när han höll på och ramla.

Och mitt i en skogsdunge kom en Båtsman-vovve galopperandes mot Jolel och ville vara med och cykla. Den var jättegullig och mullig och glad och hängde med oss ett tag tills den stannade till, fokuserade blicken, och började galoppera lyckligt mot matten som irrade runt och ropade Wiiiiiilmaaaaa.

Jolel är som Snövit, alla djur älskar honom. Så om jag får som jag vill och vi bor på en stor gård om tio år ute på landet med en massa djur så kommer han vara "mannen som kan tala med alla djur". Han kommer glida runt på gården med en flock av pippifåglar och katter och hundar och höns och getter och grisar och gud vet vad och le brett medans jag avudas honom och håller i en liten kattunge som sprattlar hej vilt för att komma loss och springa glatt till Jolel.

Nu är vi hemma igen och jag har duschat varmt men kände ingenting på låren som var knallröda och iskalla så nu har jag en kopp te framför mig i soffan och en filt över mig och en varm laptop i knät. Hoppas på att känseln kommer tillbaka till kl fyra iaf för då ska jag iväg till ortopeden.

Men ja, snön. Den är här och verkar inte gå nån vart på ett bra tag. Så solglasögon och jeansjacka får nog vänta ett tag.


Men fint är det iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0