En tvekan


Nu är det såhär att jag har fått en inbjudan att hänga på mitt jobb ut och käka på fredag (på en av mina absoluta favoritresturanger här i stan) men då funderar jag på om jag verkligen ska haka på? Jag menar jag är ju sjuksrkiven trots allt och de kanske tycker att jag "åker snålskjuts" på företaget om jag följer med, för jag känner ju inte direkt att jag gör företaget så mycket nytta när jag sitter här hemma med röven i soffan.

Men samtidigt tänker jag att de frågade ju iaf och jag fick precis ett sms från min gamla ledande montör som hoppades på att jag skulle med på fredag, och jag vet att om jag frågar på kontoret så kommer det svaras ett rungande "Jaa men de tär väl klart att du ska med!!".

Men jag kan fortfarande inte sluta tänka på att de kanske skulle tänka "jaha, här kommer hon och snyltar" eller "så hon orkar minnsann komm hit men inte till kontoret i Arlanda *fnys*" eller nått..

Å andra sidan så tänker jag att jag ska väl skita i vad de tycker och hänga på om jag vill! Jag måste ju ändå äta och det är väl lättare och trevligare att bli avsläppt på stan och få maten serverad till en än att laga mat hemma och duka fram och sätta sig och käka. Och jag vill ju inte tappa den härliga gemenskapen som jag känner att jag håller på att tappa greppet om här hemma i min ensamhet.

Hur tycker ni att jag ska göra? Jag vill inte att de ska tycka att jag är en börda liksom. Men samtidigt så är det väl ingen börda för de? Eller?  Aja, hjälp tack?


Kommentarer
Postat av: moster

klart du ska med!!!! ingen tycker du snyltar!! De har saknat dig och vill se att du lever och mår bra efter omständigheterna. Det är jättebra att de frågar, en del arb.platser skulle inte komma på tanken att bjuda med ngn som är hemma.Du ska med, förhoppningen är väl ändå att du ska arbeta kvar i någon form så de inte tappar kunskap och kompetens. Ät, njut och skratta- du är omtyckt på jobbet!! Fan vad gött!!

2011-09-30 @ 08:20:16
Postat av: isabell

solklart, gå!

2011-09-30 @ 16:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0