En middag för åtta!


Jag hittade precis denna roliga lek hos den underbara Emma!





"Önskemiddagen" heter den och det går ut på att man tänker sig att man har ett bord med åtta platser, och en av de här åtta platserna är till dig. Resterande sju platser ska du fylla med sex män och en kvinna (eller sex kvinnor och en man, beroende på om det är gubb- eller kvinnoversionen av middag) som du själv tror skulle göra en sjuhelsikes kväll av det hela. Du får helt enkelt handplocka dina gäster av vilka svenska kändisar som helst, och sen berätta varför du valt just dessa.

Här är mina handplockade middagsgäster:

1. Astrid Lindgren (jag vet, hon är död, men jag vill så gärna ha med henne! Om inte det går så tar jag Lill-Babs! Älskar tanter med lite fräs i!)
2. Anders Bagge – för att han är go, ödmjuk och bjuder på sigsjälv.
3. Martin Timell – han verkar så oerhört snäll och har lätt till skratt.
4. Willy Björkman i Bygglov – den ful-söta lilla rumpnissen som alltid fnittrar och som aldrig tar sig själv på allvar.
5. Anders Öfvergård i Arga Snickaren – Det behövs lite tough love ibland!
6. Jonas Gardell – han har nära till sina känslor, djupa som humoristiska.
7. Peter Haber - Han verkar så lugn och harmonisk. Jag får personifiera mys-faktorn denna kväll.

Jag tror det skulle bli en middag jag sent skulle glömma! Det skulle bli en kväll då vi pratar allvar med låga stämmor ena sekunden och skrattar högt tillsammans den andra!

Vilka skulle du vilja bjuda in till ditt köksbord?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0