En härlig början på veckan


Idag är det måndag igen. Min dag ser inte speciellt annorlunda ut för det, men det brukar ju kännas extra tungt att gå upp ur sängen på måndagar. Men denna vecka kunde inte ha börjat bättre.

Imorse var det träningspass hos sjukgymnasten, tränade på att "öppna dörrar" idag vilket kan vara bra att kunna göra på rätt sätt, man lär ju öppna en del dörrar i sitt liv,och det gick hur bra som helst. Sen åkte jag hem och betalade räkningar (som iofs inte är så kul men skönt att ha det gjort), och tog mig sen nöjt hem till Tovis och där hon var i full gång med födelsedagsbakning av Oreo's (!!) och hela köksbodet var fullt av trattkantareller som hennes kombo Angelica hade varit ute och plockat igår.







Efter att ha druckit litervis med te, varit mentalt stöd inför ett soffköp och samlat inspiration ur ett tiotal inredningstidningar var det färdigmyst med Tovis och jag tog bilen förbi posten för att hämta ut ett efterlängtat H&m-paket. Där i låg ett par "mocka"-leggings (som jag hittade på Biskopsgården för tre-tusen-nånting och hittade de veckan efter på H&m för 149:-!!!! Hur mycket sparar man inte då på tjejmatte !!? :D) som var lika snygga på bilden på deras hemsida som på mina ben. Hur ofta händer det liksom?

När jag kom hem var sambon redan hemma, så jag satte på mig mina nya otroligt snygga och sköna leggings och sen bar det iväg för storhandling. Efter visiten hos Tovis var jag otroligt sugen på trattkantareller så det blev lite mer inhandlat än vad som stod på listan. Väl hemma ställde vi oss direkt framför spisen. Till middag blev det älgfärsbiffar, kokt potatis, stekt lök, rödvinssås, trattkantareller och lingonsylt. Mumma!

Nu sitter vi här och jäser i soffan med matkoma framför Idol. I pausen får den som orkar gå till köket och hämta ost och kex.


Måndagen är här och veckan har bara börjat. Hoppas på en fortsatt underbar höstvecka!


 


Kommentarer
Postat av: Hannah

Värsta mys! :)

2011-09-27 @ 19:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0