En dag att bara vara


Jag la precis på luren efter ett samtal med mammsen och mannen kom precis innanför dörren och ska jobba hemifrån i några timmar vilket jag tycker är väldigt skönt för då slipper jag traska omkring här hemma all by myself som en såndär hårstripig kärring som är lite från vettet och endast talar med sina katter.

Men dagen har bara börjat för min del och jag sitter just nu och läser igenom Emmas blogg som en öppen bok från början till nuet (otroligt underhållande) och har precis skrivit av ett recept på en till synes otroligt smarrig chokladtårta med marängtäcke (ja ni hör ju hur snålvattnet börjar rinna) och snart tänkte jag gå ut på en promenix och kanske låna lite av moder jord igen för den tidigare höstbuketten har börjat vissna här på vardagsrumsbordet.
Och senare under dagen ska jag ta mig i kragen och gå igenom mitt pedagogiskt uppritade träningsprogram och sen ta en dusch och fundera på att överraska min underbara sambo med en chokladtråta med marängtäcke när han senare kommer hem från jobbet igen och är mentalt slut efter alla dagens "Nu är ju skärmen helt svart här..! Hur gör jag då för att få igång internet?".




Men nu på med easytonesen och fram med avbitartången för en höstpromenad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0