En 50-årsfest á la 80's!




Ikväll är det dags för min mammas 50-årsfirande. Det blir en riktig 80-talsfest! Maten som serveras är typisk 80-talsmat - såsom "Flygande Jakob" t.ex.

Det ska bli så kul att träffa alla hennes gamla vänner som man träffade mycket när man var liten. Nu när man själv är vuxen så tappar man mycket av den kontakten som man hade en gång i tiden med mammas vänner. Jag har säkert inte sett vissa på tio år! Jättespännande!

Jolel står för musiken denna 80-talsinspirerade kväll. Han har suttit hela dagen med Spotify i högsta hugg och lyssnat igenom varje låt för att vara riktigt säker på att den verkligen passar in. Det blir två olika spellistor - en med bakgrundsmusik som ska spelas under middagsbjudningen (tillsammans tog vi beslutet att ta bort några låtar från bakgrundsmusik-listan som blev alltför deprimerande. Det får inte bli för mycket hiss-åkning av det hela) och en med discomusik som Jolel smyger in precis när det andra, tredje vinglaset är uppdrucket.

Nu ska jag göra mig iordning för kvällen!


Kommentarer
Postat av: Anna Pantefors

Hälsa grattis från mig och mamma! :D Mysig blogg har du också!

2011-09-20 @ 16:20:35
URL: http://ynkipynki.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det ska jag absolut göra! :)

2011-09-20 @ 17:55:04
URL: http://linkanfemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0