En alldeles för tyst lägenhet


Jaha, då var det måndag igen då. Jag tappar liksom medvetandet nånstans mitt i veckorna, har ingen aning om vad det är för dag eller vad klockan är och bryr mig inte så mycket om det heller. Men efter en helg med soffhäng med sambon och vänner så känns en måndag som en oerhört tråkig dag, den är grå och den är tyst och jag är ensam. Tvn står på och jag hör någon nyhetsankares röst och hur mina fingrar smattrar över knapparna på tangentbordet till datorn och en katt som knaprar torrfoder. Men annars är det helt knäpptyst här hemma. Mute:ar jag tvn så hör jag ventilationen till och med.

Men nu ska vi inte vara sånna, nej ibland är det skönt att vara ensam. Jag ska nog göra det jag gillar allra bäst denna gråa måndag. Pilla lite i blomkrukorna i fönstren, ta ett varmt bad, klia katterna, klippa i tidningar, byta ut alla ljus till nya och tända de för mig själv, titta in hos Er och kolla vad ni har för er medans jag surplar te ur min nya favoritkopp. Ja, det låter som en bra idé!

Men först, besök hos sjukgymnasten. Men idag tänker jag inte träna armarna, jag cyklar extra mycket istället! Japp, nu på med easytonesen!





Kommentarer
Postat av: Elvira

Kikar in och säger hej på dig, såhär på måndagen när du sitter i din ensamhet. Ha det bra vid sjukgymnasten, nu ska jag botanisera lite på din blogg :) ..



//Elvira

2011-10-10 @ 15:03:12
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0