heta arbeten



Idag har jag varit på "Heta Arbeten"-kurs på Viktoria brandstation. Mycket intressant dag.

Teoretiska och praktiska övningar hela dagen. God hotellfrukost och god lunch!

Det var spännande och allt gick bra, trots att brandmannen som höll i våra praktiska övningar verkade vara lite av en pyroman. (Jag kan tänka mig att man tappar respekten för elden om man som han håller på med det varje dag.) Han blandade ut saker och ting med bensin, trots att det inte var det vi skulle hålla på med för att det är mycket farligare. Kastade in hårspraysflaskor och dylikt som exploderade! Mycket läskigt! Men han bara garvade. Han ville tutta eld på en bil oxå, men vi hann inte. Tur!

Jag lyckades iaf släcka min brand och min "människa" :). Trots att min snygga outfit var femtioelva storlekar för stor.

Brandkvinna för en dag

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0