En vecka närmare jul




Bild: HD Wallpapers


Förskylningen är här och jag sitter på kontoret och snörvlar och harklar mig och tröstar mig själv med en kopp varm choklad och hoppas på det bästa. Igår kände jag mig riktigt krasslig så det blev ett varmt bad och en nubbe rom att harkla med. Hoppas att det skrämde iväg de värsta basiluskerna så jag kan få vara frisk!

Tiden går så fort när man har börjat jobba igen, skönt på ett sätt men samtidigt stressande. Igår var det liksom andra advent, på onsdag är det julbord nummer ett, på torsdag blir julkorten klara och sen är det bara två veckor kvar!! Herregud vad tiden rusar iväg.

Nu har vi bestämt att det blir julfirande hemma hos oss i år, vilket jag är mycket nöjd över. Jag älskar julen och vill gärna ha den på mitt sätt. Mat överallt och hela tiden, julmusik, jul-tv, glögg, snaps, julklapps-rim, julklappar, silvrigt, vitt och alldeles alldeles underbart!


Men nu blir det till att ögna igenom lite fler ritningar och sen möta mammsen på Ikea för matt-letning. (Vi har en görn hemsk matta nu i vardagsrummet och det går ju verkligen inte ihop med min vita sprakling christmas, så en vit ska det va! Eller beige.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0