tarta de pascalina



Varje skärtorsdag, sen så långt tillbaks jag kan minnas, har mamma och jag ätit påskmiddag hos min mammas bästa vän Eva. Detta år var inget undantag, vi var där igår på den underbara italienska påskpajen Tarta de Pascalina ! Nu har sällskapet utökat, så vi var 5 st. Mamma, jag, Jolel, Tommy och Eva :) Det var små laxsnittar till förrätt tillsammans med fördrink á la champagne. Sen Tarta de Pascalina och även flygande jakob med kassler som, enligt Eva, var barnsligt gott! Till efterrätt var det nästa barnsligt goda frestelse, maräng swiss!

Efter några glas champagne och vin blev det mannikäng i vardagsrummet, med chips som tilltugg. När klockan började närma sig 23.00 så var det dags för oss att ta bussen hem.

Hur trevligt och mysigt som helst ! Längtar redan till nästa skärtorsdag!

Eva sa att när hon inte orkar hålla middagar längre, så ska jag få ärva receptet och bjuda henne på det ! Det känns tryggt att veta att den inte följer henne till graven. Det blir Tarta de Pascalina varje skärtorsdag hela livet framöver!




Kommentarer
Postat av: Emelito

Åååh vad myspys! Själv är man ju bjuden på påskmiddag hos syster! Premiäär, mkt mys! Ses förhoppningsvis ikväll du gölligull! <3

2011-04-22 @ 17:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0