hobos in the hallway


Idag är det underbara lördag! Dagen som är snäppet bättre än fredagen eftersom sovmorgonen hör till denna underbara dag. Trodde jag ja...

Nej, idag var det dags att flytta. Inte vi, utan Magdis, Jolels lillasyster. Självklart ställer man upp! Upp vid 9 för att bre en macka och hoppa i bilen med juicepaketet i handen.

Stopp här. Jag sätter på mig skorna medans Jolel öppnar ytterdörren. "Är det här några av dina nycklar?" Han håller upp en nyckelknippa. "Neej.." Jag går ut i trappen. Där ligger en nyckelknippa, en halvtom Maxpåse, ett tuggumipaket, och två superfräscha kissfläckar. Mitt utanför vår ytterdörr!! Har någon legat här och sovit eller?! Jag ringde min trogne granne en trappa ner. Det var som vi befarade, tjejerna bredvid oss hade haft fest i natt. Vi terror-ringde på dörren, men de vågade inte öppna. Så nycklarna har jag tagit i behåll, då måste de plinga på oss. Man får gärna ha fest, men man behöver inte bete sig som svin. Nu är det krig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0