En pedagogisk teckning




Nu har jag precis kommit hem från min sjukgymnast. Idag hade jag extra ont i axlarna pga alla extra spänningar de senaste dagarna. Så idag fokuserade vi på bålstyrka och stabilisering av knän och höfter. 

Min sjukgymnast gillade att jag hade på mig mina easytones under övningarna. "Lite extra balansövning", sa hon nöjt när jag stod där och vinglade som en alkoholpåverkad flamingo på ett ben. Så dom ska jag sätta på mig varje gång jag ska göra dessa övningar här hemma.

Hon ritade pedagogiskt upp lite streckgubbar åt mig så att jag ska komma ihåg vad jag ska göra för övningar på hemmaplan. Till detta behöver jag ett grönt gummiband, som jag fick köpa av henne på metervara (?), och en stol.

Jag ser fram emot träningsvärken! Det var ett tag sen mina stackars muskler gjorde någon nytta.

Ps. Lika pedagogiskt ritade hon även in min näsa på streckgubben i profil... Vet inte hur jag ska tolka det riktigt. Ds.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0