En Texasmiddag


Ikväll ska jag ut med jobbet till resturangen Texas Longhorn här i Uppsala. Jag har ätit där många gånger förut, det är en av mina favoritresturanger, så jag vet vad som väntar! Snålvattnet börjar rinna här när jag tänker på de underbara köttbitarna man får på tallriken, det är deras nisch att tillaga riktigt bra kött.

Tidigare var jag osäker på kvällens outfit - jag är rädd för att man får lite förvrängd självbild när man är så mycket hemma som jag är nu pga sjukskrivningen, så jag var rädd för att klä upp för mycket eller klär ner mig för mycket. Men jag tycker jag lyckades ganska bra med att se respresentabel ut, eller vad säger ni? Efter att ha vänt garderoben ut och in så kom jag fram till svarta byxor, beiget linne, svart kavaj och ett stort halsband och på fötterna blir det beiga mockastövletter.

Kavaj får mig att känna mig väldigt proffesionell, så fort den åker på så känns det som att jag kan ta mig an vilket projekt som helst. Och det vill jag ju att mina arbetskollegor också ska tänka.

Ja nu ser ni ju hur det blir när man provar sjuttioelva saker innan man bestämmer sig, allting hamnar på golvet eller sängen..

 

Jag tog ett par svarta byxor med stretch i så att magen får lite rum när det vankas rejäla köttbitar och underbara dessterter till middag. De har en dessert som är to die for!

Oreo-cheesecake

Har ni hört! Oj oj oj, nu dreglar jag lite här. Nu framställer jag migsjälv som ett matmonster, och det är jag också, jag har ingen botten som min sambo säger, jag älskar god mat!

 

Men nu blev det genast brottom här. Jag ska möta några gamla kollegor på entrepenad-sidan lite innan för en öl.

Got to go!


Kommentarer
Postat av: Emelito

Heeeelt korrekt outfit! Lite arrogant karriärskvinna över det hela. I like it! Och du är ju för jävla snygg kvinna!

2011-10-06 @ 22:45:35
Postat av: Att vara någons fru

Skitsnyggt! Mycket bra val!

2011-10-07 @ 08:18:05
URL: http://attvaranagonsfru.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0