kattövervakare


Mina bebisar har varit hos veterinären. Jag tyckte så synd om de igår! De var så ovetandes.. Veterinärkliniken var bra, speciellt veterinären Niklas. Men däremot hade de praktikanter som inte kunde ett skit och var otroligt oproffessionella! Det fanns ett formulär som man kunde fylla i om hur man hade upplevt bemötandet osv. De fick så de teg! De får ju fan tänka på att vissa ser sina djur som inte "bara ett djur" utan ens bebisar!

När vi kom hem, var de väldigt groggy stackarna! De skulle envist knalla runt, så de vinglade fram och tillbaka i lägenheten och ramlade varannat steg... Och nojjiga jag gick hack i häl som en annan stödkrage.. Tur att man har en harmonisk sambo.

De ville inte äta eller dricka. De spydde om vartannat och hade svårt att gå på toa :( Jag vakade över de hela tiden och kunde knappt sova på natten.

Nu på morgonen har jag matat de. De ville inte äta själva, men när jag matade de med lite tonfisk i taget så åt de ur handen på mig. Skönt! Gott tecken när de äter!

Efter det så blev de lite piggare. Kattis har legat i solen och rullat, och Skrållan har myst på vardagsrumsmattan bredvid.

Nu ligger de på varsit håll och sover så sött :) Kattmamman kan nu lugna sig lite i soffan.

 

 


Kommentarer
Postat av: Moster

vad skönt att höra att allt gick bra, trots puckade praktikanter :)

2011-04-15 @ 17:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0