En ljus onsdag

 



Idag är det ljusblå himmel, solen ligger ännu lågt bakom hustaken och jag har precis ätit frukost för att snart bege mig till sjukgymnasten. I måndags fick jag börja i gymmet och prova på att balansera på en halv pilatesboll för att stabilisera ända ner till foten så jag antar att det är dags för ännu en övning att lägga till på gymschemat idag.

Jag är ju som jag har sagt förut väldigt otålig av mig och vill gärna ha goda resultat med en gång och får jag inte det så känns det som att det inte händer någonting överhuvudtaget. Men om jag tittar tillbaka till i somras när jag inte ens kunde lyfta ett vattenglas så har jag kommit en bra bit på vägen nu när jag får pilla på maskiner i gymmet.

Så nu håller jag tummarna (eller en tumme för mig och en för Emmas låga blodtryck) för att mina axlar inte säger ifrån under eller efter dagens träning så att jag kan fortsätta på samma spår tills mina muskler blir som de ska.

Nu ska jag prova någon ny melonjuice sambon har köpt hem och sen måste jag gå om jag ska komma i tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0