En lista för desperata husfruar


Jag gillar henne bara mer och mer! Leila Lindholm!

Kolla in den här kloka och gottiga listan på ovärderliga husmorstips.

T.ex:

Stenhård avokado?

Om du har bråttom att få avokadon mjuk kan du lägga den bredvid ett gäng äpplen eller lök. Äpplena avger etylengas som påskyndar mognadsprocessen. Avokado ska för övrigt inte ligga i kyl då blir den missfärgad, likaså tomater som hellre ska ligga framme på köksbänken.


Rena koppar i ett nafs!

Har du köpt en kaffeservis på auktion eller har dina gamla kaffekoppar blivit missfärgade? För skinande rena koppar, blanda salt med lite vatten och gnugga bort missfärgningen på kopparnas insida så blir som nya…

 

Levande ljus

Ett superenkelt tips för att få ljusen att brinna långsammare och jämnare är att lägga dem i frysen ett par timmar innan de ska användas.

 

Detta är bara några, gå in och bli upplyst!

Jag sparar ner alla här nu i ett Word-dokument.

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Linnea- Ebbas mamma ♥

Ja visst var den fin fågelburen, för ynka 169:- så kunde jag bara inte låta bli fast jag inte riktigt vet vars jag ska ha den ännu. Hoppas du hittar en liknande, den har tyvärr inget märke bara en lapp där det står fågelbur på fot.



Hoppas du har en fin söndag :) Kram

2011-10-16 @ 16:35:09
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0