Recept på pastasås med grönkål och lax



 
Grönkål ser ut som en blandning mellan broccoli och krussallad.



Recept på pastasås med superdupernyttig grönkål - 2 ordentliga portioner
(som jag fyndade efter jul för 5:- på Ica för ingen använder det nu för tiden.)


Några grönkålsblad, typ 6 st.
Jag bröt av de från den tjocka stjälken och rev de i bitar och hackade bladstjälken.

2 st vitlökar
finhackade

1 st gul lök
finhackad

Fräs detta i pannan i olivolja och lite smör tills de blivit lite mjukt


Tillsätt:

lite citronjuice
salt
svatpeppar
cayennepeppar
timjan
grädde

Låt allt ovanstående koka ihop

Koka upp pastavatten och släng i spagettin
Tärna lax och släng i pannan medans spagettin kokar.

Färdigt när spagettin är klar!
(Den vi har ska koka i 8 min, vilket räcker för att laxen, som i mitt fall var fryst, ska hinna bli klar i pannan.)


Bon appetít!

Även denna var godkänd av sambon



Kommentarer
Postat av: Emelito

Yeees! Önskade att du skulle börja lägga upp recept från den där boken. Det såg inte fööör svårt ut, kanske ska prova jag med till o med. Betygsätt Linkan, betygsätt rätterna!

2012-01-05 @ 11:01:10
Postat av: Linkan

Sv:

Detta var faktiskt inte ett recept ur boken, utan de föddes ur min exprimentalitet ;) Men med hjälp av boken! Men det kommer mera :D

2012-01-05 @ 14:55:36
URL: http://linkanfemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0