En sista ledig vecka


På måndag är det dags för jobb igen. Det ska bli kul! Men jag kan inte direkt säga att det inte har varit skönt att vara ledig de här veckorna. Sambon är också ledig så vi har haft det väldigt mysigt här hemma med långa sovmorgnar, film-tittande, godis-ätande (sista veckan!) och massor med kramande.

Idag har jag hunnit med massor! Jag kände att jag måste börja ta tag i det här med nyårslöftet - att bli hälsosammare!
Sagt och gjort! Satte klockan på ringning halv nio (vi har vänt på dygnet den sista veckan) åkte och tränade, åkte hem och duschade och sen somnade jag tyvärr om igen.. Men det var skönt!

Halv tolv var jag uppe igen och gjorde de tre sista julskinkemackorna för i år (seperationsångest!) och satte mig framför tvn.

Men där kunde jag ju inte sitta!

Så upp och planera!
Började ta fram alla rester från julen: Nötter, torkad frukt, choklad, en snutt julskinka, russin, mandelmassa osv.

Tog fram en lapp och började skriva ner recept, för nu skulle det rensas på rester!

Hemmagjord Müsli, matbröd, fruktkaka och hemmagjord pyttipanna till middag fick bli dagens projekt.


Så nu efter receptskrivning, inhandling av resterande ingredienser och hemkomst har det nu slutat med att jag sitter mätt och belåten av pyttipanna i soffan och drar in den underbara doften i näsan av det nybakade brödet och kakan dom står i köket och svalnar.

Jag är mycket nöjd med denna vecka än så länge!
Och nu måste jag nog smaka på brödet

Tjingeling!

Supergott matbröd sprängfyllt med nyttigheter!

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hannah

Vad duktig du har varit! :)

2012-01-04 @ 19:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0