En nyttig julklapp


I julklapp fick jag den bästa boken! "Grönt - välja, hantera, tillaga" heter den och innehåller massor med fakta om grönsaker och även recept!

Jag har velat ha den ända sen jag såg på Malou efter tio och en professor (i typ matkunskap?) talade om vikten att laga mat själv från grunden - utan tillsatser. Det är tillsatser och e-ämnen och färgämnen och en massa skit i maten nu för tiden. Så för att vara på den säkra sidan så handla råvaror och tillaga allt själv, från grunden.

Så i påsarna som vi kom hem med från affären var det en massa frukt och grönt! Jag älskar sån mat (och förstår inte var jag pysslat med de senaste månaderna?!) så det ska bli så kul att äta en massa god mat utan att behöva oroa sig för vad man får i sig eller om man får i sig tillräckligt med vitaminer.

Så nu - smoothies av frukt varje morgon, hembakat bröd, nyttig mat och träning två dagar i veckan.

Japp, nu kör vi!
Vad härligt det ska bli hörni!

Kan varmt rekommenderas!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Åh, bjud gärna på nåt recept!

2012-01-04 @ 15:19:30
URL: http://www.attvaranagonsfru.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0