En renare lägenhet


 Vad fort det går! Höstförvandlingen bara forsar fram och bladen vänder röda sidan till så fort solens strålar når dom. Min höstpromenad blev lite längre än vad jag hade tänkt. Förra veckan när jag var ute och lånade in lite av naturen så fick jag leta noga och tog allt rött jag kunde hitta. Men nu var nästan allt rött så det gjorde det hela mycket svårare att välja, därför blev promenaden mycket längre.

Efter att ha knipsat av grenar med avbitartång och släpat runt på ett mindre träd av nyponkvistar och fläderbär så ömmade högeraxeln rejält. Så när jag kom in från promenaden och hade gått igenom hela träningsschemat så tänkte jag att lite efterlängtad dammsugning kunde vara på plats nu när jag redan hade ont i axeln ändå.



Så det blev tyvärr ingen chokladtårta med marängtäcke (men jag får äta den nästa vecka för jag ringde Tovis och föreslog den till födelsedagsfikat och hon nappade!) för nu sitter jag här nyduschad och indränkt i Voltarengel med en mätt mage full av älgfärsbiffar från gårdagen framför Halv åtta hos mig med en ännu ondare axel men en mycket dammfriare lägenhet och väntar på den där marängsvissen som sambon nu skall ordna.

Med lite marängsviss med daimglass på det här så ska nog den här kvällen blir bra trots smärtande axel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0