En signerad födelsedagsfika


Igår hade Tovis födelsedagsfika för dom som ville fira henne. Och det var såklart många! Drygt tjugo pers satt i köket och vardagsrummet och surrade. Hundar och ungar och paket och bakelser i hela lägeheten. Härligt!

Av min mamma fick hon Leilas nya bok Hello cupcake!. Och när hon öppnade boken såg hon till sin förtjusning att Leila skrivit en liten hälsning till henne Tove, Lycka till med bakningen i din nya lägenhet! Leila ♥. Jag kunde inte hålla tyst och lät ungeför som en chockad prussiluskan med handen för munnen. Vilket min mor hade förutspått så hon tog upp ett paket till och gav det till mig och sa Ja, man får väl göra som när ni var små (vi är inte systrar men när vi var små var vi "ensam-barn" båda två och eftersom vi fann varandra redan i två års ålder så har vi umgåtts typ jämt och därför kallar min mor henne för sin "extra dotter"), ge er ett varsit paket så det inte blir orättvist, och skrattade. (Jag inser här nu att jag framstår som otroligt bortskämd och avundsjuk av mig men jag blev såklart jätteglad för Tovis skull!) Barnsligt glad blev jag och slet upp paketet för att beskåda min vackra Leila-bok. Hon hade såklart skrivit en liten hälsning till mig också :D Tänk så lycklig man kan bli! Underbara Leila!



Mammsen hade träffat den glada och trevliga Leila Lindholm på Hem & Villa-mässan nämligen och såg då chansen att köpa den perfekta presenten till Tovis (och mig). Tovis är ju en riktig bakfantast!

Och temat var svårt att missa i paketen. Receptbok, bakformar, ungsformar, blommiga bullpapper, bakskålar, slickepott m.m. Ja, ni förstår. Vi alla ser fram emot att äta goda bakverk i hennes nya lägenhet!




Kommentarer
Postat av: isabell

men guuud vilken lycka för båda!!! åhh!

2011-10-16 @ 18:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0