En blandad vecka


Jag kom precis hem från min bästaste vän som hade ringt mig 4 gånger och skickat 2 sms medans jag var inne hos sjukgymnasten. Hon var så ivrig att berätta att hon fått en lägenhet!! Och inte var som helst, nej granne med mig! :D Förstår ni? Jag kommer kunna springa över när som helst! Så himla lycklig är jag och oerhört glad för hennes skull! Som hon har väntat och kämpat för detta.

Det var nämligen det här som ni skulle hålla tummen för i söndags. Jag skulle sätta klockan på ringning tidigt för att komma först i kön till en speciell grej. Minns ni?
Det var i alla fall detta. Det var telefontid från kl 8.00 och det var först till kvarn som fick lägenheten. Så vad gör man då? Jo, man tar sin privata mobil och sin jobbmobil och börjar ringa från båda fem i åtta med ca 10 sekunders mellanrum. Tovis satt hemma hos sig med två telefoner och jag satt hemma hos mig med två telefoner och på så vis kom (jag) hon först till kvarn! Underbart!

Så idag har jag suttit och druckit te vid hennes köksbord medans hon börjat fylla flyttkartonger, för 1/11 är det dags!

Och nu sitter jag i soffan och uppdaterar frenetiskt Emmas blogg för att se hur det går, det är så spännande!

Och snart ska jag iväg till min andra granne Isábel på finmiddag och myskväll med färsk pasta, kantareller och Desperate Housewives, kan det bli bättre?

Hos sjukgymnasten igår fick jag cykla dubbelt så länge än tidigare och gjorde en repetion mindre på axelövningen eftersom jag har så ont just nu. Och idag hos den andra sjukgymnasten fick jag bli en mänsklig nåldyna igen, vilket är bra för jag svarar tydligen mycket bra på den behandlingen.


Nu till överskriften. Denna vecka bjuder på lite olika.

Vi tar det sorgliga först:
På onsdag är det begravning för en av de finaste människor jag känt. Han dog i cancer efter två års kämpande och lämnade kvar fru, barn, barnbarn och många "lärjungar". Han har agerat ungdomsledare (för både min sambo och mig när vi var yngre) på en av Uppsalas ungdomsgårdar, han har stöttat, tröstat, peppat och hejat på oss och alla våra bekanta när vi behövt det som mest. Han var en förebild och en vän. En nära familjevän för oss. Sorgen är stor men det som ger lite ro är att han nu slipper må dåligt längre.

Nu till det roliga:
Att Tovis har fått en lägenhet såklart! Wihoooo! :D
Och på lördag ska hon ha födelsedagsfika hemma hos sig där hon bor nu. Det kommer en massa mysiga människor och det bjuds på underbara bakverk som alltid! Det ser jag fram emot!
Jag är en sån person, jag behöver saker att se fram emot för att hålla mig själv motiverad. Speciellt nu när jag är sjukskriven. Annars kan det lätt bli att jag blir lite nere av att bara sitta i soffan medans tiden bara går. Jag går ju i och för sig till sjukgymnaster och så också men dagarna rinner ändå bara iväg, och då är det alltid roligt att ha något att vänta på, att se fram emot, att tänka på och glädjas åt.


Så nu ska jag bege mig över till grannen för lite tjejmys. Detär något att glädjas åt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0