En långsam dag


De vita hyacinterna från Biskopsgården har slagit ut och fyller vardagsrummet med jul-doft!



Nu när man fått mersmak av rutiner och arbete igen så var en dag som denna otroligt långsam!

Imorse var jag hos sjukgymnasten och tränade och sen kom jag hem -

.. satte på en tvätt... tog ett bad.. läste lite bloggar... började tina lax till middagen.. gick och kollade på klockan för att se om jag kunde börja med maten - klockan var halv tolv på förmiddagen... värmde på en matlåda från igår istället... ringde en massa samtal som behövdes tas tag i... hängde tvätten... gick igenom inredningstidningar och klippte ur sidor till min inspirationspärm... gosade med katterna... doftade på hyacinterna och fick ett djupt sug i magen efter juuuul... la fram saker till sambon så han kunde sätta upp en tavellist när han kom hem.. tittade på Animal lanet (älskar den kanalen!).. och som tur var fanns det en lång dokumentär där som jag kunde fastna för i några timmar.

Sen kom sambon äntligen hem och vi lagade mat och satte upp tavellist och nu står chokladbollssmeten (smeten?) i kylskåpet för kylning och jag kollar på Äntligen Hemma och sambon spelar datorspel (Battlefield 3 har ju släppts och det är sååååå bra upplösning!! så nu är det hans favoritsysselsättning på kvällen...) och sen blir det soffhäng och efterlängtade DH, som varit off the air i två veckor, med en dubbelsats chokladbollar som jag och sambon ska dela glatt på.

Så dagen slutar bra i alla fall :)


Men det känns som att denna dag har varit lika lång som en hel vecka!

Men imorgon händer det grejer!
Innan jobbet kommer Linnea nr 2 hit för att nostalgiskt få hjälp med att blondera håret (vilket vi gjorde typ en gång i veckan på varandra när vi var fjoooortisar) och dricka kaffe och mysa som två gamla bästisar gör allra bäst!

Och sen är det dags för jobb igen! :D Möten, powerpoint-presentationer (har inte gjort en sen gymnasiet..), curling och resturangbesök!


Härliga arbete!






Kommentarer
Postat av: mintekopp

Å hyacinter, det måste jag köpa hem mig några till jul. De doftar verkligen helt ljuvligt.

2011-11-09 @ 08:54:00
URL: http://www.mintekopp.se
Postat av: Caroline

Åh så härligt med hyor!!! Det är julstämning när den är som bäst!!

2011-11-09 @ 10:57:35
URL: http://vitastevitt.blogg.se/
Postat av: Too di Boo ♥

åhh saknade blommor..ska ha ett helt gäng till jul..eller..redan nu i veckan..fniss....ha en fin fin dag i morgon med slingor å allt:))

2011-11-09 @ 22:55:55
URL: http://liteoddmycketmolly.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0