En längre jul


 

Julen 08

 




Idag har jag och Tovis varit på Fullerö-handel och frossat i julkulor och annat skoj!

Jag blev så sugen på julen att jag har nu fixat en adventsljustake (första advent nästa söndag!) här hemma, skrivit ihop en julklappslista, tänt doftljus som doftar kanel, glögg och saffran, fluffat upp soffkuddar med julöverdrag och väntar nu på att glöggen ska bli klar och att Idol ska börja!

Varför vänta liksom? Jag är så sugen på julmat, julmys och julbak NU! Rätt som det är är det jul och sen är man så less och kastar ut granen och vill ha vår på momangen!

Så för att hinna njuta lite extra av julen i år så började jag redan idag!
Och i år ska det bli en gnistrande jul som går i vitt och silver här hemma, så nu åker allt fattigmanssilver fram och det röda får vara med något annat år.

Nästa söndag, första advent, åker adventsstjärnorna upp i fönstren också! Och innan dess ska jag och Tovis baka massvis med julegott!

Ooo så mysigt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0