Ekoln



Igår var jag och Joel och fiskade tillsammans med hans far och storebror. Otroligt mysigt ställe! Det var så vacker natur och vattnet var så klart. Jag svalkade fötterna i vattnet, så det var första "doppet" för mig i år. Inte så farligt kallt faktiskt.

 

 

Ingen fiske-lycka denna gång. Men ko-lycka hade vi minsann. På vägen tillbaka till bilen hamnade vi mitt i kossornas vattenvandring. Lite som ett svenskt safari.

Det kändes som den där Madicken-filmen med tjurrusningen i. Lite läskigt! Dock är de otroligt vackra att titta på.

 

 

 

 

Det vi inte fick med på film, var att när vi vände oss om för att fortsätta vår vandring till bilen, så satte en råmande ko fart efter oss! Jag och Jolels pappa blev livrädda och började kuta! Han hade panik och garvade hej vilt medans vi sprang! Hahaha mycket roligt! Men som tur var kom vi helskinnade fram till bilen allesammans.

 




Jag vet inte om ni hör vår konversation, men Jolel vill gärna ha en in-zoomning på tjurens hängpung (som var gigantisk!), men jag lyckas tyvärr ej.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0