En juldag


Idag vaknade vi upp till en lägenhet där julafton lyste med sin frånvaro. Julklappar på golvet, julgodis på vardagsrumsbordet, julmat i kylen och en julgran som endast hade en katt under sig. Helt tyst. Jaha, då var det ett helt år kvar till nästa..

Men dagen blev muntrare!

Jag har invigt mitt nya strykjärn ( ojojoj vilken steampower! ) och min nya värmefilt höll mig sällskap i soffan ikväll.

Men innan det blev kväll så hann vi med en julfika hos pappa och energiknipperna och en (icke-jul) middag hos Jolels lugna mamma och syskon. En balanserad dag med andra ord.

Och imorgon blir det ett sista julfirande för det här året och det blir hos mommo och moffa. Jag och mammsen kommer ut med lite julmat och kramar.

Sen är det ju mellandagsrean som börjar!!!! Jag fick ett underbart presentkort av far som skall sättas sprätt på! Ooo vad kuligt! Ut med armbågarna, här ska shoppas!!

Resten av veckan bjuder på bio, välkommen-hem-från-Thailand-fika, vila och nyårsfixande. Mys!

Hoppas nu haft en underbar julhelg!


Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Vilket underbart hår du har! Och heja presentkort! :)

2011-12-26 @ 13:25:14
URL: http://www.attvaranagonsfru.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0