i mitten av veckan, i nuet


Idag är det onsdag, mitt i arbetsveckan. Två dagar har gått, två dagar to goo. Men jag måste nog lära mig att leva i nuet och inte hela tiden tänka på vad som komma skall. Att hela tiden ha något att se fram emot kan bli lite stressigt inombords har jag märkt.

Igårkväll fick jag dödsångest.... Livet bara svischar förbi, och rätt som det är ligger man nergrävd i jorden och livet för de levande bara fortgår...

Så det är dags att börja leva i nuet!


Det är nog en balansgång det där. Jag är ju trots allt en planerings-människa. Får jag inte planera och förbereda mig för saker och ting i god tid så blir jag stressad. Och att veta att jag inte har något planerat en helg gör mig också stressad.

Så i detta nu ska jag öva på att finna balansen.



 

 

Måste gå och borsta tänderna också, för jag måste sova nu, för jag ska upp tidigt imorgon och åka till jobbet. Men jag ska hela tiden njuta av att borsta tänderna ! :)

 

 



Kommentarer
Postat av: Emelito

Men åååååh lilla hjärtis!!!! <3

2011-04-07 @ 20:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0