mommo på middag

Idag har man varit på ännu en arbetsintervju. gick väldigt fort, in ut på 10 min, men jag gillar att vara effektiv så det var bra. Då hann jag hämta min cykel innan det var dags att städa inför middagen.

På tal om min cykel:
Idag när jag skulle på arbetsintervjun så gick jag ner (som tur var i god tid) till mitt cykelställ. ......ingen cykel?.....vart fan har jag ställt den nu då?.....JUST DET! hos isábel!

Går dit:
.....ingen cykel?!....VART FAN HAR JAG STÄLLT DEN?!....ringer jolel. -hej vart är våra cyklar (hans stod ej heller i vårt cykelställ)? -Min är på stan, säger Jolel, jag glömde vart jag ställt den efter fotbollen och efter några öl... -Haha, okej, bra att supa bort cykeln, säger jag. -vart är din då? - jag vet inte, jag står utanför isábel men den är inte här.... - Då är ju du inte så mycket bättre än mig då, säger jolel. -......kan du hämta mig? -Ja, jag kommer nu.

Vilken tur!

Ringer Isábel:
-Hej, vet du vart jag ställt min cykel? -Va, nej? Vart har du ställt den? -Utanför dig tror jag, men nu är den inte här, känner mig lite bortkommen... -Ånej, utanför mig? De har haft cykelrensning här. -??!?!?!?!?!?!?!? VAAAA?!?!?! -ring "din bostad", säger Isábel. -Okej, hejdå, säger bortkomna Linkan.

Ringer "DinBostad":
Hej, min cykel är borta. Jag var bara på fika hos en kompis och nu är den bortrensad? - Ring Mattias, fastighetsskötaren. -Kan du koppla mig, frågar Linkan. -nej, här är numret. (babblar ett nummer medans jag skriver in det på mobilen.) -Okej, tack hej.

Lägger på luren och numret försvinner! Jävla skit!
Jolel kommer och hämtar mig. Han släpper av mig dit ja ska och jag är 40 min för tidig pga bilfärd istället för cykelfärd. Bra, har tid att ringa "DinBostad" igen och fråga om nummer. -Hej, jag ringde nyss och fick numret till Mattias, men numret försvann från mobilen. -Jaha, har du papper och penna nu då? - Nej, men bra sifferminne. Säg nu. 08-? -Blabla bla. -Blablabla? -Ja, säger växelkärringen. -Tack hej!.

Slår numret som jag har färskt i mitt minne. -Mattias? -Hej jag heter Linkan, jag var och fikade hos min vän häromdagen och nu är min cykel bortrensad! -Jaha, så du var och fika just när vi hade cykelrensning då?, frågar idioten. -Ja, tydligen, svara Linkan. -Ok, vart bor hon då? -Stålgatan. -Vilket nummer? -Jaadu, det vet jag inte. men det är ett rött hus mittemot pizzerian. -Nummer 39 eller 59? -Ja jag vet inte! Ett rött hus! -Det finns 2 röda hus. -Jaha, men det är ett sophus där, om du står framför sophuset och tittar mot husen så är det det huset till HÖGER om sophuset. -Ok. Hur ser din cykel ut då? -Det är en grön Logan med en korg ifram och en i bak. -Okej, jag ser itne din cykel här. Vad har hon för färg på köksluckorna? -?!?!?!?!!?!?!?!???!!!!!! inte vet jag. -Vita eller björkfärgade?, frågar IDIOTEN. -Jaa antagligen vita, säger Linkan. (och tänker VAFAN HAR DET MED MIN CYKEL ATT GÖÖÖRAAAA?!?!?!?!) -Okej då sa du fel till mig, då bor hon i 59an, sophuset ligger till VÄNSTER om huset. -JA MEN OM SOPHUSET LIGGER TILL VÄNSTER OM HUSET SÅ LIGGER VÄL HUSET TILL HÖGER OM SOPHUSET?!?! -Jaha....förlåt. Ja här står din cykel. -Ja vad bra! -Jag ställer ut den här igen då? -Ja tack! Hejdå!!


Finns det en större idiot?!

Var tvungen att få ut det ur mig

tack och adjö!





Efter andra raden någongång så kommer jag ju av mig...Så här ska jag nu skriva om mommoo på middag:

Mommo kom hit med mamma på middag. De hade med sig blommor till oss. Tre olika balkonglblommor som gick i färgerna lila och magenta. Till Jolel hade mommo köpt en gul gerbera, för han har nämligen nämt EN gång att han tycker om gerbera OCH färgen gult, kunde ju inte bli finare blomma då då! Haha!

Jolel stod för matlagningen och det blev grönsakssoppa! Mycket gooood! Det tyckte vi alla, mommo sa att det var så gott flera gånger :) Hon var mycket förstjust i mina små bebisar till katter, Kattis och Skrållan :) De sprang runt och busade och hade sig så mommo hade inte en lugn stund. Hon följde de med blicken och när de kom ur synhåll utbrast hon -" Nämen! Såg ni, Såg ni?! :D "

Söta mommo, så smal hon har blivit då! När jag var liten var hon en rejäl kvinna minsann! Men nu så tunn så tunn...Jag gav henne ett extra rostat bröd till soppan så hon skulle lägga på sig lite :p

Efter några timmar var det dags att åka hem, mommo var trött och längtade nog till moffa (som självklart var bjuden men han sitter i rullstol och kan därför inte komma upp hit :( ). Mamma och mommo tackade för sig och åkte tillbaka mot Gåvsta.

Snipp snapp slut så var sagan slut :)

Kommentarer
Postat av: isabell

hahahahahhahaha låter som en idiot. jag bor nämligen på 57!!!!!

2010-09-07 @ 08:52:05
Postat av: Linkan

Ja men allt som hoppade ur hans käft var ju ytterligare ett bevis på att han var dumihuvet! Köksluckorna? Jag har väl inget fotografiskt minne?! Sen att sophuset ligger till vänster om huset är ju SAMMA SAK som att huset ligger till höger om sophuset! NEj, jag blir så upprörd. Hahaha vilken idiot hahahaha

2010-09-07 @ 10:19:49
Postat av: Emelito

Hahahaha!! JA vilken idiot, kunde han inte bara höra beskrivningen på cykeln eller gömmer han dom på olika ställen? TARD!

2010-09-07 @ 12:02:11
URL: http://dystrasystrarler.blogg.se/
Postat av: Emelito

Linkan det stod ju inget om "mommo på middag"?

Hade gärna läst om de underbara Bergmankvinnornas bravader, speciellt eftersom jag haft den äran att träffa alla tre!

2010-09-07 @ 12:13:19
URL: http://dystrasystrarler.blogg.se/
Postat av: Linkan

hahahahahahahhahaa vilket TARD jag är som kommer in på ett helt annat spår än mommooo :o!!!! jag lägger till en snutt till dig Lito :)

2010-09-17 @ 09:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0